Ministerstwo Finansów na stronie www.gov.pl/web/finanse poinformowało, że: "30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, udostępniona pod adresem https://e-dokumenty.mf.gov.pl/.

Tego dnia wyłączona zostanie również dotychczasowa bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi z kwotą przychodu, udostępniona w środowisku produkcyjnym pod adresem: https://esb2.mf.gov.pl:5064/ i środowisku testowym: https://esb-te.mf.gov.pl:5064/.

W wyniku zmian zostanie wyłączony interfejs e-bramka JPK_VAT (mikro JPK), udostępniony pod adresem https://mikro-jpk.mf.gov.pl/ w celu wysyłki JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorstwa. Dostępna pozostanie natomiast usługa pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) za pośrednictwem metody "Status" w API: https://esb2.mf.gov.pl:5064/jpkmicro/Status/ oraz poprzez stronę internetową: https://mikro-jpk.mf.gov.pl/?action=SearchUpo".

Ponadto resort finansów wyjaśnia, że: "od 1 października 2020 r. pliki JPK, w tym również nowe JPK_VAT z deklaracją, podpisane profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym bądź danymi autoryzującymi, będzie można składać wyłącznie przez nową bramkę REST API, udostępnioną pod adresem: https://e-dokumenty.mf.gov.pl/.

Zasady składania plików przez nową bramkę zostały opisane w zmodyfikowanej specyfikacji interfejsów "Specyfikacja Interfejsów usług JPK wersja 3.1", która jest dostępna pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/pliki-do-pobrania-jpk-vat-z-deklaracja/.

W środowisku testowym dostępnym pod adresem test-e-dokumenty.mf.gov.pl, podatnicy będą mogli sprawdzić poprawność przesyłania JPK przez nową bramkę REST API".

 

ŹRÓDŁO: GOFIN.PL

Wolontariusze fundacji ToRReS organizują cykl bezpłatnych spotkań dla seniorów pod nazwą:  Senior w cyberprzestrzeni
Spotkania organizowane są w każdą środę w Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu w Bydgoszczy przy ul. Gdańskiej 5 w następujących terminach:

- 7 października 2020 r. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45 
- 14 października 2020 r. godz. 14.30 – 15.15 i 15.30 – 16.15
- 28 października 2020 r. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45


- 4 listopada 2020 r. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45
- 18 listopada 2020 r. godz. 14.30 – 15.15 i 15.30 – 16.15
- 25 listopada 2020 r. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45


- 2 grudnia 2020 r. godz. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45
- 9 grudnia 2020 r. godz. 14.30 – 15.15 i 15.30 – 16.15
- 16 grudnia 2020 r. godz. 10.00 – 10.45 i 11.00 – 11.45

 

Ze względów sanitarnych związanych z COVID – 19 obowiązują zapisy a szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem tel. : +48 722 208 403
Ilość miejsc jest ograniczona i o zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Więcej tutaj:

https://www.facebook.com/Fundacja-ToRReS-109104390959996/events/?view_public_for=109104390959996&ref=page_internal

W dniu 16 września w siedzibie Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego odbyło się Zgromadzenie Sejmiku Gospodarczego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, którego Kujawsko-Pomorskie Zrzeszenie Handlu i Usług w Bydgoszczy jest członkiem.

Podczas Zgromadzenia omówione zostały ważne sprawy, między innymi:

- przedstawiono kierunki działań stowarzyszenia na lata 2020-2021,

- zaprezentowano budżet Sejmiku na 2020 rok,

- podjęto uchwały dotyczące zatwierdzenia sprawozdania z działalności Prezydium Sejmiku, jak również Komisji Rewizyjnej za 2019 rok, zatwierdzenia „Kierunków działań stowarzyszenia Sejmik Gospodarczy Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2020-2021”, udzielono absolutorium Prezydium, a także zatwierdzono budżet na 2020 rok.

Kujawsko-Pomorskie Zrzeszenie Handlu i Usług reprezentowali:

- Jan Sielski – Prezes KPZHiU,

- Bernard Kończak- Wiceprezes KPZHiU,

 

W dniu 6  lipca 2020 roku odbyło się spotkanie  członków Zarządu Kujawsko-Pomorskiego Zrzeszenia Handlu i Usług w Bydgoszczy z Panem Janem Szopińskim - Posłem na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej.

Głównym tematem wizyty była sytuacja małych i średnich przedsiębiorstw w dobie Koronawirusa.

 

Tarcza antykryzysowa 4.0

Nowe rozwiązania rozszerzają pomoc dla przedsiębiorców i zleceniobiorców w zakresie:

  1. świadczenia postojowego dla:
  • osób prowadzących działalność gospodarczą: świadczenie będzie przysługiwało osobie prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie przepisów Prawa przedsiębiorców lub innych przepisów szczególnych, która posiada inny tytuł do ubezpieczeń społecznych pod warunkiem, że osoba ta podlegała ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. Muszą być także spełnione pozostałe warunki, tj.:
  • doszło do przestoju w prowadzeniu działalności w wyniku COVID-19,
  • rozpoczęcie prowadzenia działalności nastąpiło przed 1 kwietnia 2020 r.,
  • przychód z tytułu prowadzonej działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku był o co najmniej 15% niższy od przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim,
  • zawieszenie działalności nastąpiło po 31 stycznia 2020 r.
  • zleceniobiorców: gdy zleceniodawca odmówi złożenia wniosku o świadczenie postojowe, zleceniobiorca może złożyć wniosek we własnym imieniu bezpośrednio do ZUS bez pośrednictwa zleceniodawcy, jeżeli spełnia pozostałe warunki, tj.:
  • zleceniodawca albo zamawiający miał przestój w działalności w wyniku COVID-19,
  • umowa została zawarta przed 1 kwietnia 2020 r.,
  • przychód w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku był niższy od 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału ogłaszanego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS (dla wniosku składanego w czerwcu, lipcu lub sierpniu nie może przekroczyć kwoty 15 994,41 zł., a dla wniosków składanych w kwietniu i maju nie mógł przekroczyć kwoty 15 595,74 zł).

Czytaj więcej...